sábado, 26 de diciembre de 2015

CONCLUSIONS PRACTICUM I


Quan vaig decidir realitzar les practiques I tenia molt clar que les volia realitzar en un centre de secundària ja que vaig pensar que seria un àmbit complet i en el que veuria la realitat del dia a dia de molts psicopedagogs, a més jo no sóc mestre i vaig pensar que seria un àmbit que m’aportaria també una part de realitat que jo desconeixia, el dia a dia dels centres educatius. El fet de treballar a jornada completa ha fet que no pugui tenir tota la disponibilitat que voldria per anar variant els horaris, tot i treballar en una empresa privada em van posar facilitats per realitzar les pràctiques.

En les meves pràctiques he intentat anar recollint les diferents activitats que he realitzat i les diverses experiències que he observat durant les pràctiques. He conegut la figura del psicopedagog i d’altres professionals relacionats (docents departament, TIS, EAP, coordinadors, etc) en un centre de secundària, la complexitat de la tasca i la realitat del dia a dia. M’he pogut fer a la idea del funcionament global del centre on cada persona te unes tasques a desenvolupar i on es coordina amb altres professionals, i també la importància del treball en equip. He pogut conèixer un tipus de context d’intervenció psicopedagògica d’educació secundària, entendre les característiques pròpies d’aquest context, i posar en pràctica els aprenentatges adquirits al llarg de totes les assignatures cursades, així els obstacles i temes burocràtics a superar. També vull recalcar que jo no sóc mestre i per això el tema de la docència que realitza la meva tutora m’ha aportat un aprenentatge molt significatiu que potser per altres companys de la UOC no seria tan significatiu ja que per ells forma part del seu dia a dia, i que a mi m’ha aportat nous coneixements.He realitzat un  treball d’observació, d’anàlisi i de reflexió sobre la pràctica psicopedagògica professional i docent al centre gràcies a la col·laboració de la meva tutora, la Mercè i de diferents professionals del centre, als quals vull agrair la seva implicació i bona disposició a accedir a col·laborar amb les meves pràctiques. La meva primera fase de pràctiques m’ha donat peu i eines per poder adquirir idees per realitzar el pla d’intervenció del següent semestre, el qual basaré en el treball per projectes a l’Aula Oberta a través de la realització d’un projecte amb el fil conductor de “l’Alimentació”. El format de blog al principi vaig veure-ho una mica incòmode ja que era a la red i no sabia gaire com redactar-ho preservant la intimitat o de manera que ningú pogués identificar i relacionar el que deia amb les persones. Però per altra banda ha resultat l’oportunitat de compartir-ho amb tots els companys i companyes de la UOC, de la mateixa manera que he pogut retroalimentar-me dels seus blogs amb les seves experiències i reflexions, que en molts moments m’han aportat seguretat, informació i aprenentatge significatiu, per tat valoro molt positiu el format blog.


No hay comentarios:

Publicar un comentario