Quan vaig decidir realitzar
les practiques I tenia molt clar que les volia realitzar en un centre de
secundària ja que vaig pensar que seria un àmbit complet i en el que veuria la
realitat del dia a dia de molts psicopedagogs, a més jo no sóc mestre i vaig
pensar que seria un àmbit que m’aportaria també una part de realitat que jo
desconeixia, el dia a dia dels centres educatius. El fet de treballar a jornada
completa ha fet que no pugui tenir tota la disponibilitat que voldria per anar
variant els horaris, tot i treballar en una empresa privada em van posar
facilitats per realitzar les pràctiques.
En les meves pràctiques
he intentat anar recollint les diferents activitats que he realitzat i les
diverses experiències que he observat durant les pràctiques. He conegut la
figura del psicopedagog i d’altres professionals relacionats (docents departament,
TIS, EAP, coordinadors, etc) en un centre de secundària, la complexitat de la
tasca i la realitat del dia a dia. M’he pogut fer a la idea del funcionament global
del centre on cada persona te unes tasques a desenvolupar i on es coordina amb
altres professionals, i també la importància del treball en equip. He pogut
conèixer un tipus de context d’intervenció psicopedagògica d’educació
secundària, entendre les característiques pròpies d’aquest context, i posar en
pràctica els aprenentatges adquirits al llarg de totes les assignatures
cursades, així els obstacles i temes burocràtics a superar. També vull recalcar
que jo no sóc mestre i per això el tema de la docència que realitza la meva
tutora m’ha aportat un aprenentatge molt significatiu que potser per altres
companys de la UOC no seria tan significatiu ja que per ells forma part del seu
dia a dia, i que a mi m’ha aportat nous coneixements.He realitzat un treball d’observació, d’anàlisi i de reflexió
sobre la pràctica psicopedagògica professional i docent al centre gràcies a la col·laboració
de la meva tutora, la Mercè i de diferents professionals del centre, als quals
vull agrair la seva implicació i bona disposició a accedir a col·laborar amb
les meves pràctiques. La meva primera fase de pràctiques m’ha donat peu i eines
per poder adquirir idees per realitzar el pla d’intervenció del següent
semestre, el qual basaré en el treball per projectes a l’Aula Oberta a través
de la realització d’un projecte amb el fil conductor de “l’Alimentació”. El format de blog al
principi vaig veure-ho una mica incòmode ja que era a la red i no sabia gaire com
redactar-ho preservant la intimitat o de manera que ningú pogués identificar i
relacionar el que deia amb les persones. Però per altra banda ha resultat l’oportunitat
de compartir-ho amb tots els companys i companyes de la UOC, de la mateixa manera
que he pogut retroalimentar-me dels seus blogs amb les seves experiències i
reflexions, que en molts moments m’han aportat seguretat, informació i
aprenentatge significatiu, per tat valoro molt positiu el format blog.
No hay comentarios:
Publicar un comentario