De 8.00 a 14.3o hores
|
DATA: 2-12-2015
|
- OBJECTIUS:
-Docència
Aula Oberta/Aula d’Acollida
-
Com funciona l inici d’una “demanda d’intervenció”
- DESCRIPCIÓ DEL TREBALL:
Hi ha una demanda per part de la família de passar proves de Dislèxia a
una lumne. Les psicopedagogues valoren que no hi ha necessitat ja que tenen l’alumne
a classe i no consideren que sigui el cas.
Em comenten que elles NO passen
proves, o realitza l’EAP.
El tutor/ professor que fa la demanda ha d’omplir un full de “Demanda d’intervenció
al Departament d’Orientació” , llavors el departament valora i si s’escau demana a l’EAP una valoració.
Les proves més comunes són: PRODISCAT (n’hi ha per primària i per
secundària),WISCH, AQUARVAC, ESCALA DE CONERS, ACHENVACH TRF (per professors)
i el ACHENVACH YSR (pels alumnes, nens).
OBSERVACIÓ/REFLEXIÓ:
Hi ha moltes demandes,
per tan han de prioritzar casos, això
fa que es centrin amb alumnes amb dictamen o alumnes amb problemes de
comportament que suposen una queixa per part de la majoria de professors (“apagafocs”),
i que alguns alumnes passin desapercebuts o no es puguin atendre amb els
recursos existents.
|
|
DIA 9 DE DESEMBRE DE 2015
PLA D’ACTUACIÓ:
Avui hem parlat amb la Maite de possibles
opcions relacionades amb el pla d'actuació, el qual constituirà el punt de
partida en el desenvolupament del pràcticum II. Al no sé mestra he pensat que
seria interessant que impliques també docència a l’aula.
Per això hem pensat que:
Elaboració d'un projecte de
diversificació curricular de grup amb el fil conductor de “L’alimentació”, que es duria a terme a l’Aula Oberta, però que
podria ser extensiu a tot el centre. Implicaria la coordinació amb diferents
docents de l’AO introduir el treballar per projectes, redacció de material i
activitats didàctiques i portar-ne una part a la pràctica amb els alumnes (docència).
